Cathis rapport

Publicerad 2013-11-11 01:20:55 i Fjälle Malle=Fjalle,

Tjatja Bloggen! (visst är det så man ska börja..?)

London är GULD - och ja, man smittas av fröknarnas språkbruk rätt snabbt. Sen vet jag inte om snabbt är rätt ord. Idag har vi gjort så mycket att det känns som typ tre dagar. Eller i alla fall två - på ett bra sätt såklart!
Det här med bloggande kommer inte lika naturligt för mig som för resten av London-crewet, men jag ska göra mitt bästa! Perka har berättat om kaoset med passet, så det slipper jag ta. Günterbraxorna och sov-platserna drog han väl också. Men jag vet inte om han hypeade Camden tillräckligt. 
 
.... CAMDEN. VILKEN GREJ! Så mycket folk, så himla mycket balla grejor, så himla mycket upplevelse. Jag älskart!! SÅ nöjd med att vi kollade in stället. Bara mat-ställerna. Från världens alla hörn och kanter! Jag käkade curry, men det fanns verkligen allt. Chai och glögg såldes sida vid sida med exotiskt kött och falafel. Ett måste att göra om man är i London en söndag.
Hypeat nog? Förstått hur bra det är? Bene, ska sluta tjata.
 
Ikväll då.. Efter att vi tanter vilat klart, och Perka ÄNTLIGEN skrivit klart sitt inlägg så kom vi iväg på stan för att göra en kvällslig räd till de största must-seesen i London. 
Sls Accesskort kan slänga i sig i väggen. I London betalar man en deposit-avgift och laddar sitt Oyster-card. När du är klar med det lämnar du tillbaka det, får tillbaka depostitionen OCH pengarna du har kvar. Klockrent!  
 
När vi listat ut det och köpt våra kort bar det iväg till Greenpark (som såg ut som Blackpark, vad är upp med att inte ha belysning i parken?) och titta på Buckingham Palace. Rapport - Det är stort, flådigt men vi fick inte se drottningen. Besvikna. Sen iväg och titta på Big Ben. Det är en klocka. På en pinne. Som står precis bredvid Westminister Abbey. Inte alls så himla illa. Per slickade på Biggan, men blev inte fängslad och förd till Towern i en båt. Besvikna. Vidare och titta på Towern och Tower Bridge. Det var nu faktiskt helt okej, men det här med att det inte gick att hitta en pub med rimligt mycket folk på för att sätta sig och käka middag... Nä, Besvikna. 
 
Till slut gav vi upp vårt planlösa vandarnde och åkte hemåt för att se om puben på hörnet höll det de lovade ("Best Fish and Chips in town!") men nja.. Besvikna. Vi får nog säga att vi tycker BSA hemma i Visby har lite bättre F&C. Ölen var dock helt okej, och sällskapet var KALAS. Det är lite konstigt att hänga med brudarna någon annanstans än i Visby, men ack så kul. Hitintills får Londonvistelsen guld av mig. 

Ciaociao bloggen, hörs imorgon! :-*
 
 
Ps. Bästa. Så himla fint! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela