Gästspel hos Fjalle från Perkos point of view

Publicerad 2013-11-11 00:28:00 i Fjälle Malle=Fjalle,

 
Gästblogga they said...it will be fun they said! Resa till London, vad kan gå fel? Heheheeeeee.... Alla bra resor skall ha lite oväntade äventyr, tillexempel så kan man på Visby flygplats, lagom när man får börja checka in, komma på att man har lagt passet i jackan man inte tog med sig x) Men med hjälp av Olof och lite GTA-inspirerad körstil så hinner man tillbaka till flygplatsen, med pass, precis innan de stänger gaten! Resterande delen av resan dit gick iofs väldigt bra, och när vi flög in över London, well,  Vad kan vi säga? Tack London, Tack för ditt välkomnande, när flygen åkte in över London och jag satt (klistrad som ett litet barn) och tittade ut över staden i natten så börjar de skjutas fyrverkerier, först bara några stycken, men sedan fler och fler och när vi var på inflygning till Standsted så var det fyrverkerier överallt, vi kom fram till att de helt klart var för att vi kommit till staden som den firade! x) 
Efter att vi sprungit runt och letat efter Malin en stund och hon letat efter oss så lyckas vi (Malin gick bara vilse 1 gång) komma fram till deras lägenhet, de bor ju på Queen Court, vilket är grymt ju, och inte att tala om att inspirationen till karaktären James Bond bott här. whoop whoop, så...jag är typ en hemlig agent nu!!!!!
Här måste jag ju dock personligen säga att gästfriheten fick ett abrupt slut ;P 
När jag visats in så ser jag att mina underbara vänner har förberett en sovplats till mig.... De har, skall medges, dammsugit av heltäckningsmattan, MEN,  sen har de plockat fram gamla, SKITIGARE bitar av avklippt heltäckningsmatta och lagt i en "sängform" på marken, och sen har de byggt en frickin inhängnad av kakel xDD 
Och körsbäret på toppen var ju att jag fick låna ett par....adorable...."mjukisbyxor" av Eleonor...mer som ett par tjocka brutalt tajta långkalsonger med små pingviner på. I rocked them...
 

Men TJI fick dem, jag sov minsann asbra på min lilla mattbit i mina Gynterbyxor!!!

Just det, kanske borde säga att CAMDEN MARKET OCH STABLE MARKET ÄR FRICKIN AWESOME!!! 
Har spenderat typ hela dagen på camden market och är så kär i den delen att jag inte ville gå därifrån, alla mysiga affärer, har man tagit 3 steg i de trånga supermysiga affärspackade folkfyllda gränderna/tunnlarna så har man gått förbi en Alt.klädaffär, en japansk souvenirshop och en hattaffär, De finns allt, o i en salig röra som gör att man ser ut som en 5åring i en gigantisk leksaksaffär, har sprungit o dragit i malin, eleonor o cathis, springa hit, titta på de där, springa dit, testa, prova, skratta, dreggla! Inte vad jag trodde de skulle vara men så BRUTALT bra! 


 
 

Men nu behövde de gamla tanterna jag trallat runt med, vila, så vi gick tillbaka till lägenheten, te serveras(vi är ju trots allt i london) en awesome klocka och ett par lagom nördiga tishor inköpta. Men snart, snart skall vi ut igen, nya äventyr......Eleonor har utmanat mig till att slicka på Big Ben!...rapport följer.

 


Ok, tillbaka från vad som blev en väldigt turistig kväll, kollat på mycket av de där man skall se, stora coola hus och slott och broar, london har en del coola saker!
oooch, OOOCH jag har slickat på Big Ben!!!!, ish...
De visade sig att Big Ben är ganska välvaktat och ganska paraniodt avspärrat, så jag fick improvisera lite. Men vafanken :P
 

Sen blev de såklart att äta Fishn'Chips på en Engelsk pub och nu är vi nog klara med denna första, jäkligt roliga dag!
Så, Whoop whoop, gästbloggande klart, Cathis tur att vara temporär bloggande cool Londonian!

/"Perka" "Perry" "Perko"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela